fredag 8 januari 2016

Reportage

Idag fick jag ett mail från en journalist på Borås tidning. Hon frågade om "de" mer fick komma hit i början på nästa vecka för att skriva ett reportage om Borås trädgårdssällskap och dess aktiviteter samt om frösådder nu när våren snart är här.
jag kollade med ordförande i föreningen - Ester, samt Ellinor som jag delar uppdraget med att anordna aktiviteter för föreningens medlemmar men ingen av dem kunde vara med så jag får göra det själv. Trots att en annan journalist på samma dagstidning gjorde ett stort reportage på tre sidor i Feb-15 så vill de skriva om trädgård igen. Det är himla nervöst att sitta där själv, man är så rädd att säga något som blir dåligt och fel i tryck. Förra gången så krävde jag att få läsa igenom och ev. korrigera innan reportaget skulle gå i tryck och det fick jag också.
Journalisten hade önskat att vara med på vår "frökväll" i föreningen men skulle vara bortrest då. Så nu ska jag berätta om den kvällen i stället och hoppas att det blir bra.
På fotot finns hemvikta påsar till fröer, nåt som är bra att lära och tipsa varandra om.

3 kommentarer:

  1. Det går säkert bra med reportaget! Bra att lära ut hur man viker påsar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din respons Anette och för att du tog dig tid och tittade in till mig som helt ny bloggare. Jag avskyr det tekniska men ska nog få koll på det också såsmåningom. Angående kommande hembesök så är det både spännande och lite läskigt när jag ska prata om en förening
      (och dess utökade aktivitetsutbud) som jag inte ens sitter i styrelsen för men det ordnar sig nog - på ett eller annat sätt. Ha det gott/Eva-Lotta

      Radera
  2. Kommer att gå hur bra som helst Eva-Lotta :)Du måste ha gjort stort intryck på journalisten som kom sist, annars hade de nog valt någon annan :)Kram/Monne

    SvaraRadera