onsdag 6 januari 2016

Vinterns amaryllisglädje

Lite sen är jag allt men amaryllisar ledsnar man väl aldrig på eller? Därför vill jag dela med mig av dessa godingar.












Små blommor, de med dragning åt det scharlakansröda, mörkrött, ljusgrönt rent vitt eller med grönt öga. Så finns det rosa dubbla, halvfyllda och den nästsista som drar mot en kall hallonröd. Välja en favorit? Nej det kan jag inte, nu ska jag bara försöka att inte trilla dit på de eftersläntrande Amaryllisarna som säljs på rea.

1 kommentar:

  1. Amryllisar är jag också väldigt förtjust i, lyckas dock aldrig att få dem att blomma om så för mig är det en "engångsblomma. En del är ju dyra så det brukar bara bli 1-3 st per år. I år har jag en "vanlig" julröd och en dyr "Evergreen" ser att du har den också :) den gillar jag starkt, den håller också på att precis slå ut sin tredje stängel :)Ha det gott/Monne

    SvaraRadera